Tutoriale   Najpopularniejsze tutoriale


O tutorialu
Dodano: 5-10-2006
Trudność: Łatwe
Ilość wyświetleń: 29671
Ocena artykułu: 3.4/5
calacalacalapolowapusta

Naszywka

W poniższym tutorialu postanowiliśmy zaprezentować jedno z praktycznych zastosowań mało znanego i rzadko używanego przez większość grafików filtra Przemieść... (Displace...) - posłuży on nam do stworzenia realistycznie wyglądającej naszywki na ubranie. Ponadto będziecie mieli okazję zapoznać się z ciekawymi funkcjami styli warstw oraz nauczycie się tworzyć nowe pędzle..



Wzór nowego pędzla
Tworzymy nowy dokument o wymiarach 100 na 100 pikseli (z białym tłem). Kolejno używając Pędzla (Brush Tool) z czarną, twardą końcówką rysujemy na nowej warstwie kształt szwu tak jak jest to pokazane na ilustracji. Następnie przygotowany w ten sposób wzór pędzla zapisujemy. W tym celu aktywujemy polecenie Edycja>Zdefiniuj pędzel... (Edit>Define Brush...).



Pędzel - ustawianie parametrów
Otwieramy paletę pędzli i wyszukujemy w niej nasz nowo utworzony pędzel (stitch). Kolejno aktywujemy zakładkę Kształt pędzla (Brush Tip Shape), odnajdujemy w niej opcję Odstępy (Spacing) i ustawiamy jej taką wartość, żeby końcówki ramion utworzonego we wcześniejszym kroku szwu stykały się ze sobą (w naszym przypadku wynosi ona 78%). Następnie w zakładce Dynamika kształtu (Shape Dynamics) wyszukujemy podgrupę Wahania kąta (Angle Jitter), a w niej opcję Kontrola (Control)- ustawiamy jej wartość Kierunek (Direction). Ostatecznie tak zmodyfikowany pędzel zapisujemy.





Mapa przemieszczeń
Przygotujemy teraz mapę przemieszczeń. W tym celu otwieramy plik jeans.tif, aktywujemy opcję Obrazek>Tryb>Skala szarości... (Image> Mode>Grayscale) i za pomocą filtra Rozmycie gaussowskie... (Gaussian Blur...) z wartością parametru Promień (Radius): 9,5 piksela rozmywamy obraz. Wykorzystując opcję Obrazek> Dopasuj> Jasność/Kontrast... (Image>Adjustments>Brightness/Contrast...) zwiększamy kontrast ilustracji (wartości poszczególnych parametrów pokazane są na rysunku). Tak przygotowaną grafikę zapisujemy na dysku jako plik *.psd.



Wzór łaty
Otwieramy ponownie plik jeans.tif, tworzymy nową warstwę o nazwie stripe i rysujemy na niej wzór łaty (wypełniamy go białym kolorem). W naszym przypadku wykorzystaliśmy jeden ze standardowych autokształtów Photoshopa - kwiatek. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby funkcję tą pełnił jakiś napis lub logo. Podczas dopasowywania łaty do kieszeni spodni przydatny może okazać się klawisz [Shft] - przytrzymując go podczas skalowania mamy pewność, że zachowane zostaną oryginalne proporcje danego autokształtu.



Deformacja łaty
Za pomocą mapy przemieszczeń (utworzonej w trzecim kroku) dopasujemy teraz wzór łaty do kształtu i nierówności materiału spodni. W tym celu aktywujemy polecenie Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...) z wartościami parametrów: Skalowanie poziome (Horizontal Scale): 6%, Skalowanie pionowe (Vertical Scale): 6%, Mapa przemieszczania (Displacement Map): Sąsiadująco (Tile), Obszary niezdefiniowane (Undefined Areas): Powtórz piksele krawędziowe (Repeat Edge Pixels). Oczywiście jako mapę przemieszczeń wskazujemy utworzony w trzecim kroku plik *.psd.



Ścieg - generowanie ścieżki
Na warstwie stripe klikamy lewym przyciskiem myszy z jednocześnie wciśniętym klawiszem [Ctrl] - uzyskamy w ten sposób obszar selekcji znajdującej się na niej łaty. Następnie tworzymy nową warstwę o nazwie stitch, przechodzimy do palety Ścieżki (Paths) i klikając na przycisk Utwórz ścieżkę roboczą z zaznaczenia (Make work path from selection) tworzymy ścieżkę, która posłuży nam do wygenerowania ściegu a tym samym przyszycia łaty do spodni.



Ścieg - obrysowanie ścieżki
Z przybornika narzędzi wybieramy Pióro (Pen Tool), klikamy prawym klawiszem myszy na ścieżce znajdującej się na warstwie stitch i z rozwijanego menu aktywujemy polecenie Obrysuj ścieżkę... (Stroke Path...). Obrysu dokonujemy za pomocą wcześniej zdefiniowanego przez nas pędzla symulującego krawiecki ścieg (wielkość jego końcówki ustawiamy na 9 pikseli, natomiast kolor na czarny).



Tekstura - dopasowanie do układu kieszeni
Zastąpimy teraz jednolitą, białą fakturę łaty teksturą materiału. W tym celu otwieramy plik suiting.tif i przenosimy jego zawartość do roboczego dokumentu. Nowo powstałą w ten sposób warstwę nazywamy suiting i umieszczamy ją pod warstwą stitch. Za pomocą skrótu klawiszowego [Ctrl]+[T] dopasowujemy materiał do układu kieszeni.





Tekstura - deformacja
Warstwę na której znajduje się materiał także poddajemy deformacji za pomocą polecenia Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...). Wartości poszczególnych parametrów są analogiczne do tych z kroku piątego (deformacja łaty). Jak zapewne się domyślacie jako mapę przemieszczeń i tym razem wskazujemy plik *.psd utworzony w trzecim kroku. Dzięki temu zabiegowi grafika stanie się bardziej realistyczna i przekonywująca.



Materiał - nadanie głębi i realizmu
Poprzez zgrupowanie warstw suiting oraz stripe, a następnie ich połączenie dopasujemy materiał do kształtu łaty. W tym celu aktywujemy skrót klawiszowy [Ctrl]+[G] oraz [Ctrl]+[E]. Kolejno klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie suiting i w oknie dialogowym Efekty (Layer Style) aktywujemy opcję Cień wewnętrzny (Inner Shadow) z następującymi wartościami poszczególnych parametrów: Kąt (Angle): 103, Odległość (Distance): 0, Ssanie (Choke): 9, Wielkość (Size): 21, Użyj światła ogólnego (Use Global Light) - odznaczone.



Materiał - ostatnie poprawki
Znajdując się cały czas w oknie dialogowym Efekty (Layer Style) zaznaczamy opcję Faza i płaskorzeĹşba (Bevel and Emboss) z następującymi wartościami poszczególnych parametrów: Styl (Style): Faza wewnętrzna (Inner Bevel), Głębia (Depth): 1000%, Wielkość (Size): 0, Zmiękczanie (Soften): 16, Kąt (Angle): 30 stopni, Wysokość (Altitude): 30 stopni. Reszta parametrów pozostaje bez zmian.



Ścieg - poprawa wyglądu
W celu nadania szwom bardziej realistycznego wyglądu również zastosujemy style warstw. Klikamy zatem dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie stitch i gdy pojawi się okno dialogowe Efekty (Layer Style) zaznaczamy następujące opcje: Cień (Drop Shadow), Blask wewnętrzny (Inner Glow) oraz Faza i płaskorzeĹşba (Bevel and Emboss). Wartości parametrów zastosowanych w poszczególnych opcjach pokazane są na ilustracjach.



Wyostrzanie - ostatnie poprawki
W celu nadania szwom bardziej realistycznego wyglądu również zastosujemy style warstw. Klikamy zatem dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie stitch i gdy pojawi się okno dialogowe Efekty (Layer Style) zaznaczamy następujące opcje: Cień (Drop Shadow), Blask wewnętrzny (Inner Glow) oraz Faza i płaskorzeĹşba (Bevel and Emboss). Wartości parametrów zastosowanych w poszczególnych opcjach pokazane są na ilustracjach.



Ĺťródło: Materiał pochodzi z magazynu .PSD
Komentarze [6]

VxWsOZNBUCRt [31 Pałdziernik 2009, 08:36]
7VDXjP ufqthqxewnih, [url=http://lexpwgwztyej.com/]lexpwgwztyej[/url], [link=http://vxbzflzxxmvx.com/]vxbzflzxxmvx[/link], http://dxuqszgcowgp.com/

dfgsd [8 Maj 2008, 22:15]
Dupa, wiedziałam juz to, cche czcionki!

Nata_012 [3 Sierpień 2007, 20:08]
Yyyyy nie rozumiem. Czy ja mogę usunąc te Path?? Bo jak tego nie zrobię to w sumie przy punkcie 8 mam problemy bo zamiast obracac wzorek obracam kwiatek!!!! Pliiiisss pomózcie mi!!! GG: 4198288

pustulka [4 Lipiec 2007, 21:56]
Wszystko fajnie, ładnie, pięknie tylko skąd mam wziąć ten plik "jeans"? Wszędzie go szukałam i kapa :(

KaczekS [30 Czerwiec 2007, 11:44]
Ehhhh bardzo ciekawy efekt :D musze przyznać, że trzeba się przytym napracować ale warte czasu :] Pozdrawiam KaczekS

waw [30 Listopad 2006, 15:41]
fajnie wszystko, tylko po 1 12 i 13 pkt sa takie same, wnioskuje ze 13 jest bledny, po 2 trzeba manualnie wycinac wokol 'laty'? Czy jest moze jakis sposob zeby material zostal automatycznie dopasowany?

   
Dodaj własny komentarz
Komentuj:
Podpis: Adres e-mail:
Plakat krainy mroku
Dodano: [2|09|2006]
Odwiedzin: 211830
CYFROWE ZDĘCIE - kompozycja fotograficzna
Dodano: [20|10|2006]
Odwiedzin: 160087
Realistyczne gwiezdne pole
Dodano: [11|07|2006]
Odwiedzin: 138524
Tekst w potoku ognia
Dodano: [18|06|2006]
Odwiedzin: 108489
Realistyczna fryzura
Dodano: [8|06|2006]
Odwiedzin: 98574

Aktualnie osób online: 2
Najwięcej osób 369 było obecnych w dniu: 15|01|23
Wszystkie elementy graficzne oraz znaki firmowe są zastrzeżonymi znakami producentow i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Fotoobrazy