Tutoriale   Najpopularniejsze tutoriale


O tutorialu
Dodano: 12-05-2006
Trudność: Średnie
Ilość wyświetleń: 75118
Ocena artykułu: 3.2/5
calacalacalapustapusta

Komiksowanie postaci

Od pewnego czasu w filmach i wideoklipach można zaobserwować używanie efektów "komiksowych". Oczywiście zwolenników takiego stylu jest tyle samo co przeciwników. My jednak nie będziemy podejmować próby polemiki pomiędzy nimi, spróbujemy natomiast przekształcić zdjęcie z aparatu cyfrowego w obrazek rodem z komiksu. Przedstawiona w ćwiczeniu technika “komiksowania” zdjęć może mieć duże zastosowanie w reklamie, ponieważ obrazki powstałe w ten sposób przykuwają uwagę widza, a teksty zawarte w tak zwanych "dymkach" prowadzą go przez całość pracy.

Cele: - działanie polecenia Posteryzacja (Posterize)
- zastosowanie filtra Rozmycie powierzchniowe (Surface Blur),

Użycie filtra Surface Blur
Zaczynamy pracę od otworzenia zdjęcia: photo.tif, a następnie skopiowania warstwy z tłem używając do tego skrót klawiszowy: [Ctrl]+[J]. Tak powstałą warstwę nazywamy oryginal i kopiujemy za pomocą tej samej kombinacji klawiszy: [Ctrl]+[J] - na tej warstwie zastosujemy filtr Surface Blur. W otworzonym zdjęciu jest widocznych wiele szczegółów, których nie powinno być na komiksowym obrazku, aby się ich pozbyć nakładamy na nowopowstałą warstwę Filtr>Rozmycie>Rozmycie powierzchniowe (Filter>Blur>Surface Blur) z parametrami jak na rysunku.







Wyodrębnienie postaci z tła
Wybieramy narzędzie Pióro (Pen Tool), tworzymy ścieżkę wokół żołnierza i nazywamy ją All, następnie przekształcamy ją w zaznaczenie poprzez kliknięcie na warstwę All wraz z przytrzymanym klawiszem [Ctrl]. Przechodzimy do warstwy SurfaceBlur, kopiujemy do nowej warstwy zaznaczoną postać [Ctrl]+[J], a następnie nazywamy ją figure. Pod nią tworzymy kolejną warstwę, wybieramy biały kolor narzędzia i używając skrótu klawiszowego: [Alt]+[Backspace] wypełniamy białym kolorem - nazywamy ją secondary_background.







Usunięcie koloru z postaci i poprawienie kontrastu
Klikamy na czwartą ikonkę w palecie Warstwy (Layers): Nowe wypełnienie lub warstwa dopasowania>Mieszanie kanałów (Create new fill or adjustment layer>Channel Mixer) z parametrami jak na rysunku.Usunięcie koloru spowodowało jej rozjaśnienie - przyciemniamy, poprzez dwukrotne skopiowanie warstwy figure i zmienienie w nowych warstwach trybu nakładania koloru na Mnożenie (Multiply). Niektóre elementy postaci są teraz zbyt ciemne, dlatego też usuwamy je, używając maski warstwy (trzecia ikona w dole palety Warstwy ) i pędzla w czarnym kolorze.







Użycie polecenia Posterize
Komiksowy charakter postaci uzyskamy dzięki posteryzacji, czyli ograniczeniu liczby poziomów szarości. W tym celu klikamy na czwartą ikonkę w dole palety Warstwy (Layers) i wybieramy opcję Posteryzacja (Posterize). Po pojawieniu się okienka dialogowego wpisujemy wartość 10 - co wskazuje na to, że w obrazku liczba poziomów szarości zostaje obcięta do 10. Efekt zastosowania polecenia Posteryzacja jest widoczny na rysunku.





Tworzenie obrysów głównych elementów żołnierza
Kopiujemy komiksowego żołnierza wraz ze wszystkimi warstwami dopasowania do jednej o nazwie figure_ok. W tym celu wyłączamy widoczność warstwy secondary_background, tworzymy nową warstwę i kopiujemy do niej całą widoczną zawartość poniższych warstw [Ctrl]+[Shift]+[Alt]+[E]. Następnie wybieramy narzędzie Pióro (Pen Tool) i podobnie jak w kroku nr 2 obrysowujemy ścieżką główne elementy żołnierza takie jak ręce, karabin, naboje, twarz, pas, granat oraz buty.





Grupowanie warstw i skopiowanie głównych elementów postaci
Przejrzystość naszej pracy zapewni skatalogowanie wybranych warstw. W tym celu zaznaczamy najwyższą warstwę i z przytrzymanym klawiszem [Shft] przechodzimy do warstwy figure_ok, następnie wybieramy:Warstwa>Nowa>Grupa z warstw (Layer>New>Group from Layers) i nazywamy solider
Dzięki stworzonym w kroku 5 ścieżkom, kopiujemy elementy warstwy figure_ok, czyli klikamy w daną ścieżkę przytrzymując klawisz [Ctrl], a następnie uaktywniamy warstwę figure_ok i kopiujemy dany element [Ctrl]+[J]. W taki sposób powstały warstwy jak na rysunku.





Kolorowanie postaci – etap I
Kolorowanie postaci rozpoczynamy od jej największych elementów, czyli w naszym przypadku od munduru. Zaznaczamy warstwę figure_ok, tworzymy nową, nazywamy ją uniform i wypełniamy kolorem o wartościach: CMYK: [22, 0, 100, 45], następnie przenosimy pod figure_ok, a warstwie figure_ok zmieniamy tryb nakładania koloru na Mnożenie (Multiply). W identyczny sposób kolorujemy kolejne obszary żołnierza: skin_color CMYK: [0, 22, 11, 0], cartridges_color CMYK: [0, 100, 100, 0], rifle_color CMYK: [74, 52, 22, 2].







Kolorowanie postaci – etap II
W tym etapie elementy postaci kolorujemy dzięki zmianom trybu nakładania koloru. Przechodzimy do warstwy belt i zmieniamy jej tryb na Nasycenie (Saturation), następnej warstwie na Nakładka (Overlay), natomiast warstwę boots kopiujemy i skopiowanej warstwie zmieniamy tryb nakładania koloru na Dosycenie koloru (Color Burn). Możemy jeszcze poprawić kontrast w twarzy i dłoniach - aby go zwiększyć, kopiujemy warstwę skin i nowopowstałej warstwie zmieniamy tryb na Dosycenie koloru (Color Burn).





Dodanie więcej szczegółów do twarzy żołnierza
Zaznaczamy ścieżkę face, przechodzimy do oryginal, kopiujemy [Ctrl]+[J], nazywamy additional_face i dodajemy jej warstwę dopasowania Poziomy(Levels) (czwarta ikonka w dolnej części palety Warstwy (Layers)) z wartościami jak na rysunku. Zostawiamy widoczność warstw jak na zrzucie, tworzymy nową, nazywamy ją additional_face2 i kopiujemy do niej zawartość warstw widocznych: [Ctlr]+[Shift]+[Alt]+[E]. Przenosimy ją nad skin_copy, zmieniamy jej tryb nakładania koloru na Mnożenie (Multiply) i maskujemy elementy niepotrzebne.









Dodanie tła
Przechodzimy do warstwy oryginal, kopiujemy ją [Ctrl]+[J], a następnie zmieniamy jej tryb nakładania koloru na Mnożenie (Multiply) i zmniejszamy parametr Krycie (Opacity) do 50%. W następnej kolejności dodajemy warstwę dopasowania Mapa Gradientu (Gradient Map) (czwarta ikonka na dole palety Warstwy (Layers)) i wybieramy gradient o nazwie Gray Value Stripes. Przygotowane tło jest widoczne na rysunku.





Umieszczenie dymka z tekstem
Tworzymy zestaw warstw dodatki. Wybieramy narzędzie Kształt Własny (Custom Shape Tool) a następnie kształt dymka, umieszczamy go nad postacią, zaznaczamy, tworzymy nową warstwę talkbubble 1 i wypełniamy białym kolorem narzędzia [Alt]+[Backspace], kopiujemy, przenosimy pod warstwę talkbubble 1, zmieniamy jej nazwę na talkbubble 2 oraz blokujemy przejrzystość pikseli, wypełniamy ją czarnym kolorem, przenosimy o kilka pikseli w dół i kilka w lewą stronę. Kończąc pracę wpisujemy tekst czyli kropki pisane czcionką Tahoma .







Udało nam się uzyskać komiksowy charakter obrazka ze zwykłego zdjęcia. Metoda okazała się prosta i szybka pomimo wielu utworzonych w pliku warstw. Mam nadzieję, że przedstawione przeze mnie ćwiczenie zachęciło Was do “komiksowania” zdjęć, oraz projektowania historii obrazkowych.

Ĺťródło: Materiał pochodzi z magazynu .PSD
Komentarze [17]

Selena [18 Listopad 2008, 20:29]
omG jest wiele sposobow by to bylo o polowe krotsze i niekiedy efekt o niebo lepszy ;))

Madziarasaa [6 Pałdziernik 2008, 17:29]
kupa roboty z tym , ale efekt fajny widze, narazie nie robi bo duzo robory, ale fajne, fajne

Frunia [5 Maj 2008, 22:16]
coś tu jest nie tak jak być powinno..coś jest pominięte..nie wsponę iż zagmatwane

PhotoMan [11 Wrzesień 2007, 19:57]
To jest tutek z magazynu PSD. Nestety jest on cięzki w wykonaiu i są o wiele prostsze metody

Anonim [5 Kwiecień 2007, 21:14]
tez mam siodemke i nie ma opcji surface blur moze to smart blur

Gamer [16 Luty 2007, 23:49]
A ja znam komiksowanie w owiele łatwiejszym sposobie!!

chłopiec papußny [28 Grudzień 2006, 10:03]
Tutorial jest zle napisany. Nie mozna odnalezcv polowy narzedzi, a robąc według tekstu, okazuje się, Ĺşe "coś robimy" ale nie to co jest napisane.

przemo [22 Listopad 2006, 17:47]
max podaj jakich opcji ty używasz

przemo [22 Listopad 2006, 08:18]
spoko to jest ale nieznam wszystkich tych opcji więc potrzebuje więcej czasu i pomocy na to by uzyskac taki wefekt

ca9Ff [25 Pałdziernik 2006, 07:00]
A mi się właśnie tamten nie podoba.. Ten jest bardziej wyważony... Fajnie tylko dużo roboty :/

  1 / 2
Dodaj własny komentarz
Komentuj:
Podpis: Adres e-mail:
Plakat krainy mroku
Dodano: [2|09|2006]
Odwiedzin: 211818
CYFROWE ZDĘCIE - kompozycja fotograficzna
Dodano: [20|10|2006]
Odwiedzin: 160056
Realistyczne gwiezdne pole
Dodano: [11|07|2006]
Odwiedzin: 138510
Tekst w potoku ognia
Dodano: [18|06|2006]
Odwiedzin: 108479
Realistyczna fryzura
Dodano: [8|06|2006]
Odwiedzin: 98544

Aktualnie osób online: 1
Najwięcej osób 369 było obecnych w dniu: 15|01|23
Wszystkie elementy graficzne oraz znaki firmowe są zastrzeżonymi znakami producentow i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Fotoobrazy